top of page

Nytt år og nye treningsmål



Når vi nå akkurat har begynt et nytt år kommer det ofte nye og/eller oppdaterte mål for mange av oss rundt helse og trening, og vi ønsker å hjelpe så mange som mulig med å sette de riktige målene og ikke minst, å nå disse målene!


Visste du at måten du setter dine mål på, enten kan hjelpe eller hindre deg i å nå dem? Lagre og lik dette innlegget, og ta det frem når du skal sette deg nye mål 💾


Som en generell regel:


🔹 Mål bør være positive og fokusere på prosessen, ikke alltid resultatet.

🔹 Mål bør være oppnåelige og tilpasses hverdagen din.


Vi anbefaler å lage tilnærmingsbaserte mål! Disse fokuserer på en positiv tilnærming og prosess i stedet for å unngå et negativt resultat. Å skape målene dine på denne måten har vist seg å resultere i en mye høyere og mer positiv suksessrate.


Fremgangsbaserte/positive mål – hjelper deg med å lykkes!


✅ Har en positiv fremgangsmåte.

✅ Fokuser på fremgangsmåten fremfor sluttresultatet.

✅ Er realistiske og oppnåelige med livet ditt.

✅ Er spesifikke og kan måles og tilpasses.


for eksempel; «jeg vil trene minst 3 ganger hver uke».


Unnvikende/negative mål – hindrer din suksess!


❌ Har som mål å unngå et «negativt» resultat.

❌ Er fokusert kun på sluttresultatet.

❌ Ofte strenge og uoppnåelige på lang sikt.

❌ Resulterer ofte i mindre optimisme og lavere selvtillit.


for eksempel; «vil jeg unngå alt usunt».


Vi ønsker å hjelpe alle med å få den beste starten på 2023 og den mest langsiktige suksessen, og tilbyr derfor en målsettingskonsultasjon til ikke bare alle våre medlemmer og kunder, men også deres familie og venner.


Book en konsultasjon med en av våre personlig trenere!

Comments


bottom of page