top of page

Hvordan ta tak i treningen i januar?

Oppdatert: 11. des. 2023

Januar er en flott tid for å starte eller gjenoppta treningsrutiner og prioritere helsen din. Som personlig trener snakker jeg med mange som gjerne bruker flere måndere før de klarer å komme ordentlig i gang, og som regel så svtar rutinene etter 2-3 måneder også. Jeg ønsker å komme med noen tips til hvordan gjøre denne overgangen jevnere og mer vellykket over tid. Det kan det være smart og vurdere å gjøre seg noen tanker rundt de punktene jeg har valgt å trekke frem, under:

  • 📈 Definer dine mål og motivasjoner: Sett realistiske og målbare mål. Ønsker du å gå ned i vekt, bygge muskler, forbedre kondisjonen eller bare føle deg bedre fysisk og psykisk? Å ha klare mål kan hjelpe deg med å fokusere og holde deg motivert når du starter. Hvis du synes det er vanskelig å sette mål eller delmål har vi dyktige og engasjerte personlig trener hos oss i LVL UP Treningsstudio og LVL UP Online Coaching som er her for hjelpe deg å kartlegge og utarbeide en trenings- og/eller kostholdsplan som er tilrettelagt akkurat deg.

  • 🙌🏽 Velg en treningsform du liker: Det er uendelige måter å trene på – fra løping og sykling til yoga og styrketrening. Velg noe som appellerer til deg og som du gleder deg til å gjøre. Det kan gjøre en kjempe stor forskjell når det kommer til å opprettholde treningen og være konsistent.

  • ☝🏽 Start gradvis: Å hoppe rett inn i krevende treningsøkter kan føre til overbelastning eller skader. Begynn med kortere økter og lavere intensitet for å gi kroppen tid til å tilpasse seg. Øk gradvis varigheten og intensiteten etter hvert som du blir mer komfortabel.

  • 🤓 Planlegg: Planlegg når og hvor du skal trene. Legg det inn i timeplanen din som en ufravikelig avtale. Ved å kunne booke hver eneste treningsøkt hos oss i @lvlup.oslo vil du for hver økt du planlegger til en viss grad «forplikte deg» til egen avtale og terskel for å kansellere en økt bør være høyere. I LVL UP Treningsstudio kan du planlegge og booke inn din trening to uker frem i tid og det gjør det enkelt å holde en fast rutine på treningen.

  • 🥰 Få støtte: Å ha en treningspartner eller å delta i et fellesskap kan gi deg den ekstra motivasjonen og støtten du trenger når motivasjonen daler. Det kan også gjøre treningen mer sosial og morsom.

  • 🧠 Lytt til kroppen: Vær oppmerksom på signalene kroppen din gir deg. Det er viktig å hvile og restutiere etter trening for å unngå utbrenthet eller skader. Tiden du bruker på hvile og kosthold er minst like viktig som treningen i seg selv.

  • 🥳 Feir fremgangen: Uansett hvor små fremskrittene er, feir dem! Å nå delmål underveis kan være motiverende og hjelpe deg med å opprettholde motivasjonen.

Husk at trening handler om å skape sunne vaner som varer over tid. Ved å ta små, men konsekvente steg, kan du bygge en bærekraftig treningrutine som vil gi deg helsefordeler og velvære gjennom året.




Personlig trener og daglig leder

Siri Christensen

LVL UP Treningsstudio / LVL UP Online Coaching


Σχόλια


bottom of page